Det er de færreste virksomheder, der helt kan undvære en kopimaskine. Der er altid et eller andet, der skal kopieres eller udskrives. Kopimaskiner har undergået en stor udvikling, så de kan andet end blot at kopiere et dokument, hvilket gør dem endnu mere nødvendige i en virksomhed.
Der er et stort udvalg af kopimaskiner på markedet. Eksempelvis findes der kopimaskiner fra Ricoh. Det er et held, at der findes så mange forskellige eftersom, at alle virksomheder ikke har brug for nøjagtig den samme kopimaskine. Men hvordan finder du den rette kopimaskine til din virksomhed? Det kan du få mere at vide om ved at læse med videre her.
Valg af kopimaskine bør styres af virksomhedens behov
Vi lever i en meget teknologisk verden. Det betyder, at blandt andet kopimaskiner kan en hel masse ud over at udskrive og kopiere. En kopimaskine kommer altså i dag med mange funktioner, som kan hjælpe en virksomhed med at spare på medarbejdernes tid og papirforbruget.
Det er derfor vigtigt, at du kigger nærmere på, hvilke behov din virksomhed har i forhold til en kopimaskine. Når du har kortlagt behovet, kan du meget bedre finde frem til den rette kopimaskine til din virksomhed. Du bør gøre dig disse overvejelser:
- Hvor stort er behovet for at printe?
- Hvilke papirstørrelser skal der kunne printes i?
- Skal kopimaskinen have en hurtig printhastighed?
- Skal kopimaskinen kunne printe både sort/hvid og farver?
- Hvor stor en mængde papir skal kopimaskinen være i stand til at indeholde?
- Har din virksomhed brug for, at kopimaskinen kan sørge for både hæftning og hulning?
- Hvor høj må udgiften pr. print være?